Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /customers/c/b/7/rideklubbenstorerestrup.dk/httpd.www/wp-content/themes/horseclub/inc/resizer.php on line 83 Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /customers/c/b/7/rideklubbenstorerestrup.dk/httpd.www/wp-content/themes/horseclub/inc/resizer.php on line 84
/ af /   Bestyrelsen, Elevskolen, Stalden / 0 comments

Herpesepidemi

Rideklubben St. Restrup (RSR) følger de retningslinjer som SEGES og egen dyrlæge anbefaler for raske stalde. Med andre ord: RSR har INGEN syge heste i stalden!

Retningslinjerne er gældende fra dags dato og et resultat af en vurdering foretaget dags dato.

SEGES Gruppe 1: Raske stalde
  • Daglig observation af alle heste.
  • Ved deltagelse i stævner o.a. bør man tage temperatur dagligt af hestene 10 dage, før man deltager.

Betydning: Alle heste i vores stald er i frivillig karantæne og forlader ikke stalden i 10 dage. Samtidig tages dagligt temperatur på alle heste af staldteamet.

Alle udefra kommende heste må ikke benytte bane, hal og stald i 10 dage. Vi beder om, at SEGES´ retningslinjer for daglig temperaturmåling overholdes. Når de 10 dage er gået, er udefra kommende heste velkommen igen, hvis der kan dokumenteres daglige temperaturmålinger for de 10 dage. På den måde kan vi i fællesskab minimere risikoen for smittede heste.

• Har du været i en anden stald, skal du tage bad, skifte til rent tøj og fodtøj, før du besøger RSR.
  • Lad være med at kæle eller nusse med alle hestene i stalden. Rør så vidt muligt kun ved den ene hest, du skal ride på. Og sørg for at vaske dine hænder grundigt og brug de flasker med håndsprit, vi har opsat i stalden.
  • Del ikke strigler, sadler og hovedtøj med andre.
  • Hvis du selv måler temperatur på din hest og ser, at den har mere end 38,2 grader, skal du straks tage kontakt til en dyrlæge og advisere klubbens bestyrelse.
  • Hvis dyrlægen vurderer, at feberen skyldes luftvejsinfektion går RSR i karantæne indtil dyrlægen erklærer hele stalden smittefri. Det betyder: Ingen fremmede heste/ponyer kommer på besøg – og ingen fra RSR tager til stævne eller andre arrangementer, hvor heste/ponyer fra andre stalde deltager.

Vi beklager de gener, som retningslinjerne giver – og håber på alles forståelse. Evt. spørgsmål til retningslinjerne eller den øjeblikkelige (herpes) situation bedes rettet direkte til Lars Wedde, tlf. 6050 6123 eller Ole Mikkelsen, tlf. 2294 0330.

Rideklubben St. Restrup